סערת הרפורמים • אזולאי ננזף על ידי נתניהו והבהיר: דברי הוצאו מהקשרם

ארי וידר No Comments on סערת הרפורמים • אזולאי ננזף על ידי נתניהו והבהיר: דברי הוצאו מהקשרם
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שננזף על ידי ראש הממשלה בגין התבטאותו על הרפורמים הבהיר היום השר לשירותי דת דוד אזולאי את דבריו בראיון אתמול אצל רזי ברקאי בגל״צ בעניין הרפורמים: "דבריי נוצלו על ידי גורמים אינטרסנטיים ללבות את הקרע בעם ולהגביר את השיסוי".

בראיון שהעניק אתמול בגלי צה"ל אמר השר אזולאי כי "יהודי רפורמי, ברגע שהוא לא הולך על פי דת ישראל אז בוא נגיד שיש בעיה. אני לא יכול להרשות לעצמי להגיד עליו שהוא יהודי".

לאור הסערה שנוצרה בגין ההתבטאות, הודיע ראש הממשלה כי "שוחחתי עם השר אזולאי והזכרתי לו שישראל היא בית לכל היהודים ושכשר הדתות הוא משרת את כל אזרחי ישראל".

"משרד ראש הממשלה דוחה את התבטאויותיו הפוגעניות של שר הדתות בדבר היהדות הרפורמית, אשר אינן מייצגות את עמדת הממשלה". נאמר בהודעת משרד ראש הממשלה.

לאור זאת, הבהיר היום השר דוד אזולאי בנאומו בכנסת את דבריו ואמר: "חבל שהוציאו את דברי מהקשרם, התיקון נעשה תוך כדי ראיון אך מזה התעלמו, ברור לכל, כפי שקבעו חז"ל , כי יהודים אף על פי שחוטאים הם – יהודים הם.

לאף אחד אין מונופול לקבוע מיהו יהודי טוב יותר. יחד עם זאת, אנחנו רואים בכאב גדול את הנזק של הרפורמה ביהדות שהביאה את הסכנה הגדולה ביותר לעם היהודי: ההתבוללות.

אנחנו מתפללים יתמו חטאים מן הארץ, לא חוטאים מן הארץ. נמשיך להתפלל לחזרתם בתשובה של כל עם ישראל, ואנחנו מצידנו נעשה הכל להיות מגדל של אור וערכים לכולם. לסיכום: לעם ישראל יש הסטוריה ארוכת שנים של שמירת היהדות גם בתקופות קשות, עלינו להמשיך ולשמור את המורשת היהודית".



0 תגובות